torsdag 4 maj 2017

TOM KHA KAI PÅ MITT VIS












Till lunch idag - Tom Kha Kai på mitt vis!






Hej fina ni!







Idag ska jag bjuda er på ett recept - vet ju att ni brukar gilla det:) Tom Kha Kai är egentligen en thailändsksoppa, men jag är inte så där sugen på soppa just nu men gillar smaken i just Tom Kha. Hade dock ingen svamp hemma utan gjorde utan idag, annars är det ju en av huvudingredienserna i och det finns nog tusen olika recept på denna maträtt. Men som sagt idag får ni den på mitt vis:)













400 g Ekologisk Svensk Kyckling

1 burk Kokosmjölk

1 påse Tom Kha Kryddmix

1 pkt Äggnudlar

2-3 Lime

1- 2 Pak Choi

Sugar Snaps

3 st Morötter

1-2 st Lök

Böngroddar

1 st Röd Chili

1 kruka Koriander



Börja med att strimla kyckling, hacka och strimla alla grönsaker. Koka äggnudlarna enligt anvisning på förpackning och skölj av i kallt vatten och ha i lite neutral olja och ställ åt sidan. Stek kyckling i olja, när klart häll på kokosmjölken och kryddmixen, låt koka ihop en stund. Ev tillsätt lite vatten så det inte blir för torrt. Jag pressar även i en lime här. Till sist har jag i alla grönsaker och även chilin, jag gillar när grönsksakerna är krispiga i så jag vänder bara ner dom. Även nu ska äggnudlarna i och vändas runt. Servera i små skålar med ätpinnar och strössla lite korianderblad över till serveringen (jag älskar koriander och vill gärna ha mycket men det är ju en sån där krydda man antingen älskar eller hatar så hoppa över om du inte gillar:). Busenkelt och väldigt gott!



Hoppas ni gillar! I morgon är det fredag veckans bästa dag - hurra!




KRAM












2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack! Måste testa, ser hur gott ut som helst. Kram Karolina i Gävle

Susanna sa...

Ser riktigt smakligt ut :)